Hydroren Clean Tank innehåller allt som skall finnas i nästa generation av hydraulik- och växellådstankar. Tankarna är anpassade efter tillämpning och förbereds för alla moduler och styrsystem som finns i Hydrorens produktsortiment. Med fokus på minskade föroreningar från start skapas en hållbar och kostnadseffektiv driftsmiljö.

Produkter

Clean Tank Custom

Har du speciella behov där standardtankar är begränsande? Vi har lång erfarenhet av att anpassa tankens storlek, form och funktion utifrån dina förutsättningar. Dessa kommer förberedda för att montera Hydroren Clean System moduler och med filtrering från botten i tanken.

Clean Tank Cyklon

Tankens form och funktion gör den här till en riktigt kostnadseffektiv lösning. Den tar mindre golvyta i anspråk, samtidigt som dess höjd möjliggör en bättre och mer effektiv matning av olja till pump vilket minskar luften i oljan, minskar kavitation och styr tyngre partiklar till filtrering.

Clean Tank Hydraulic

Redundans av system behövs när det blir problem. Behöver du en tank för ett hydrauliksystem? Vi har lång erfarenhet av att bygga skalbara hydrauliktankar som med fördel kan kombineras med andra moduler i Hydroren Clean System för att reducera storleken och eliminera problem med vatten, partiklar och luft i oljan.

Kontakta oss för mer information!

Vi guidar dig till rätt produkter för er verksamhet. Vi ser fram emot att erbjuda er en lösning som ger er värde från dag ett.

Hydroren

Tegelbruksvägen 1
891 55 Arnäsvall

info@thordab.se

Craftmanship by Thordab

Hydroren är en patenterad innovation utvecklad av Thordab. De senaste fyrtio åren har Thordab arbetat med utveckling och innovation vilket genererat ett stort antal patent och banbrytande lösningar.

Bakom Thordab står innovatören och entreprenören Roger Gustavsson. Under hela sin karriär har Roger drivits av att minska resursslöseriet genom att ständigt ifrågasätta och utmana konventionella metoder och lösningar.

Idéen till Hydroren föddes när Roger, i egenskap av både delägare och innovatör, arbetade med utvecklingen av hybridskotaren ”Elforest”. Med en effektiv hydraulolja höll man nere temperaturen på hydrauloljan, och med ett fuktabsorberande luftfilter så höll man problemen med fukt borta.

Fuktabsorbenterna gjorde sitt jobb men kombinationen av sval olja och en fuktig omgivning gjorde att filtret behövde bytas ofta, minst var 6:e vecka under vissa perioder. Då kläcktes idén att kondensera bort fukten för att slippa upprepade filterbyten.

Efter ett omfattande utvecklingsarbete och tester så är nu produkten ute på marknaden.
– ”Vi har nu levererat avfuktare till många olika typer av branscher, överallt där avfuktaren monteras märker man en markant skillnad på oljans fuktinnehåll” säger Roger.